Deklaracja dostępności w Centrum Usług Społecznych w Bojszowach

Wstęp do deklaracji

Centrum Usług Społecznych w Bojszowach zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych:
- cus.bojszowy.pl
- cus.bojszowy.pl/bip

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 3 lutego 2011r.   
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 marca 2025r.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

- brak opisów alternatywnych przy zdjęciach
- niektóre treści są przedstawione w postaci grafiki bez alternatywy w postaci tekstu.
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak zachowanego współczynnika kontrastu 3:1 dla niektórych elementów strony
- niektóre linki nie zwierają tekstu
- występują problemy z etykietami w postaci braku oznaczenia nagłówków, tytułów oraz brak tekstów alternatywnych
- struktura nagłówków na stronie nie jest klarowna
- w niektórych miejscach brakuje oznaczenia języka
- w niektórych miejscach serwisu teksty są justowane
- strona nie posiada alternatywnych etykiet elementów graficznych oraz nie umożliwia aktywacji ruchem
- część zamieszczonych dokumentów ma postać skanu

Wyłączenia:

- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- część plików zamieszczonych na stronie nie pochodzi od organu

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dni 18 marca 2021r. 
Ostatnia aktualizacja deklaracji: 31 marca 2025r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz przy użyciu validatora dostępności stron (validator.utilitia.pl).

Skróty klawiszowe

Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki internetowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba odpowiedzialna za rozpatrywanie skarg i wniosków w kwestii dostępności strony:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Grzegorz Wietrzny
e-mail: kontakt@cus.bojszowy.pl
telefon/fax: +48 32 328 93 05 wew. 26
Organ nadzorujący, do którego można składać skargi i odwołania:
Dyrektor Anna Młocek
Adres CUS w Bojszowach: 43-220 Bojszowy Nowe, ul. Ruchu Oporu 100
e-mail: kierownik@gops.bojszowy.pl
telefon: 32 328 93 05

Informacje na temat procedury odwoławczej

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. 
Osobą kontaktową jest Grzegorz Wietrzny, kontakt@cus.bojszowy.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 3289305 wew. 26.
Tą samą drogą możesz złożyć:
- wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej,
- skargę na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możesz też zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna też określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny ma obowiązek zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni.
Jeżeli nie można dotrzymać tego terminu, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o nowym terminie, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
Jeśli podmiot publiczny nie może zapewnić dostępu do informacji w żądanej formie, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Jeśli podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnioskodawca ma prawo złożyć skargę.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

Informacje na temat dostępności

- Komunikacja publiczna – w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek autobusowy
- Parking – przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami
- Winda: Budynek wyposażony jest w windę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a wejście do niej znajduje się z poziomu utwardzonego parkingu
- Wejście do budynku: wejście jest odpowiednio oświetlone; wejście główne jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- Schody – zastosowano obustronne balustrady
- Toalety – na pierwszej kondygnacji znajdują się toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Pies asystujący - do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
- Rozkład pomieszczeń – zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i głosowy
- Pomieszczenia – zapewniono dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku (w tym za pomocą platformy/dźwigu osobowego)
- Korytarze – szerokość korytarzy wynosi min. 120 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się na wózkach inwalidzkich, podłoga jest antypoślizgowa, a przejścia są wolne od przeszkód
- Ewakuacja – zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Zapewniono możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu (po wcześniejszym zgłoszeniu).

Rejestr zmian: