Oglądasz starą wersje z 2021-03-29 @ 14:06:18. Zobacz zmiany między tą wersją, a wersją bieżącą.

Deklaracja dostępności

Raport o stanie dostępności

Rejestr zmian:

Zmiany:

2021-03-29 @ 14:06:18Current Revision
Content
 Dodano: <!-- wp:heading -->
 Dodano: <h2 class="wp-block- heading"><strong>Deklaracja dostępności w Centrum Usług Społecznych w Bojszowach</strong></h2>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Wstęp do deklaracji</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">Centrum Usług Społecznych w Bojszowach zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych:<br>- cus.bojszowy.pl <br>- cus.bojszowy.pl/bip</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Data publikacji i aktualizacji</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">Data publikacji strony internetowej: 3 lutego 2011r. <br>Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 marca 2025r.</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Status pod względem zgodności</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Treści niedostępne</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">- brak opisów alternatywnych przy zdjęciach<br>- niektóre treści są przedstawione w postaci grafiki bez alternatywy w postaci tekstu.<br>- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,<br>- brak zachowanego współczynnika kontrastu 3:1 dla niektórych elementów strony<br>- niektóre linki nie zwierają tekstu<br>- występują problemy z etykietami w postaci braku oznaczenia nagłówków, tytułów oraz brak tekstów alternatywnych<br>- struktura nagłówków na stronie nie jest klarowna<br>- w niektórych miejscach brakuje oznaczenia języka<br>- w niektórych miejscach serwisu teksty są justowane<br>- strona nie posiada alternatywnych etykiet elementów graficznych oraz nie umożliwia aktywacji ruchem<br>- część zamieszczonych dokumentów ma postać skanu</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Wyłączenia:</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej<br>- część plików zamieszczonych na stronie nie pochodzi od organu</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Przygotowanie deklaracji dostępności</h4>
Skasowano: <!-- wp:tadv/classic-paragraph --> Dodano: <!-- /wp:heading -->
Skasowano: <p><a href="https:/ /cus.bojszowy.pl/ bip/wp-content/ uploads/sites/ 2/2021/03/DEKLARACJA- DOSTEPNOSCI-I- PLAN-DZIALANIA- GOPS-BOJSZOWY.pdf">Deklaracja dostępności</a></p> 
Skasowano: <p><a href="https:/ /cus.bojszowy.pl/ bip/wp-content/ uploads/sites/ 2/2021/03/Raport- o-stanie-dostepnosci.pdf">Raport o stanie dostępności</a></p> 
Skasowano: <!-- /wp:tadv/classic-paragraph --> 
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted" >Deklarację sporządzono dni 18 marca 2021r. <br>Ostatnia aktualizacja deklaracji: 31 marca 2025r.<br><br>Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz przy użyciu validatora dostępności stron (validator.utilitia.pl).</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Skróty klawiszowe</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki internetowej.<br></pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Informacje zwrotne i dane kontaktowe</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted" ><strong>Osoba odpowiedzialna za rozpatrywanie skarg i wniosków w kwestii dostępności strony</strong>:<br>Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: <br>Grzegorz Wietrzny<br>e-mail: kontakt@cus.bojszowy.pl< br>telefon/fax: +48 32 328 93 05 wew. 26<br><strong>Organ nadzorujący, do którego można składać skargi i odwołania</strong> :<br>Dyrektor Anna Młocek<br>Adres CUS w Bojszowach: 43-220 Bojszowy Nowe, ul. Ruchu Oporu 100<br>e-mail: kierownik@gops.bojszowy.pl<br>telefon: 32 328 93 05<br></pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Informacje na temat procedury odwoławczej</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. <br>Osobą kontaktową jest Grzegorz Wietrzny, kontakt@cus.bojszowy.pl. <br>Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 3289305 wew. 26. <br>Tą samą drogą możesz złożyć:<br>- wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej,<br>- skargę na brak zapewnienia dostępności.<br>Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możesz też zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.<br><br>Żądanie powinno zawierać:<br>- dane osoby zgłaszającej żądanie,<br>- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,<br>- sposób kontaktu.<br><br>Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna też określić formę tej informacji.<br>Podmiot publiczny ma obowiązek zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni.<br>Jeżeli nie można dotrzymać tego terminu, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o nowym terminie, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące.<br>Jeśli podmiot publiczny nie może zapewnić dostępu do informacji w żądanej formie, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.<br>Jeśli podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnioskodawca ma prawo złożyć skargę.<br>Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do <a href="https:/ /bip.brpo.gov.pl/pl/content/ zlozenie-wniosku- do-rzecznika- praw-obywatelskich">Rzecznika Praw Obywatelskich< /a>.<br><br><br></pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading -->
 Dodano: <h2 class="wp-block- heading">Dostępność architektoniczna</h2>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Informacje na temat dostępności</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">- <strong>Komunikacja publiczna</strong> – w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek autobusowy<br>- <strong>Parking</strong> – przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami<br>- <strong>Winda</strong>: Budynek wyposażony jest w windę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a wejście do niej znajduje się z poziomu utwardzonego parkingu<br>- <strong>Wejście do budynku</strong>: wejście jest odpowiednio oświetlone; wejście główne jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich <br>- <strong>Schody</strong> – zastosowano obustronne balustrady<br>- <strong>Toalety</strong> – na pierwszej kondygnacji znajdują się toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami<br>- <strong>Pies asystujący</strong> - do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.<br>- <strong>Rozkład pomieszczeń</strong> – zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i głosowy <br>- <strong>Pomieszczenia</strong> – zapewniono dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku (w tym za pomocą platformy/dźwigu osobowego)<br>- <strong>Korytarze</strong> – szerokość korytarzy wynosi min. 120 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się na wózkach inwalidzkich, podłoga jest antypoślizgowa, a przejścia są wolne od przeszkód<br>- <strong>Ewakuacja</strong> – zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób<br></pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->
 Dodano: <!-- wp:heading {"level":4} -->
 Dodano: <h4 class="wp-block- heading">Dostępność komunikacyjno- informacyjna</h4>
 Dodano: <!-- /wp:heading -->
 Dodano: <!-- wp:preformatted -->
 Dodano: <pre class="wp-block- preformatted">Zapewniono możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu (po wcześniejszym zgłoszeniu).</pre>
 Dodano: <!-- /wp:preformatted -->

Note: Spaces may be added to comparison text to allow better line wrapping.